Oreganové žemličky s tapenádou zo zelených olív


Oreganové žemličky s tapenádou zo zelených olív


Suroviny: 

Žemličky (také focacciove cesto):
  • 4 hrnčeky hladkej múky
  • 1/3 hrnčeka olivového oleja
  • 1 a 1/2 hrnčeka teplej vody
  • 1 lyžica hnedého cukru
  • 2 lyžičky sušeného droždia
  • 2 lyžičky soli
  • veľa veľa oregana
  • olivový olej

Tapenáda:  
  •  hrnček zelených olív
  • 1/4 hrnčeka pražených mandlí
  • kapary (dala som cca 8 veľkých, tých malých by som dala 1-2 lyžice)
  • petržlenová vňať
  • cca 1/2 citróna
  • 1/3 hrnčeka olivového oleja
  • soľ 
  • čierne korenie  

Postup:    

Žemličky:

V mištičke zmiešame droždie, cukor a pol hrnčeka vody. Necháme vzísť kvások (cca10 minút).
Vo veľkej mise zmiešame múku, soľ, nasekané lístky oregána, vodu a olej. Pridáme kvások a vymiesime cesto. Cesto trochu pomúčime, prikryjeme utierkou a necháme vykysnúť (nechala som asi 2 hodiny).
Potom cesto rozdelíme na 12 častí. Do mištičky si dáme cca 3 lyžice olivového oleja. Každú časť vytvarujeme do tvaru guľky a "obalíme" v oleji. Ukladáme do muffinkového plechu.Necháme ešte 15 minút podkysnúť. Na povrchu spravíme zárezy a pečieme v rúre vyhriatej na 200°C cca 20 minút (ale odsledujte si to, mojej rúre sa nedá veriť :))

Tapenada:

Olivy, petržlenovú vňať, mandle, kapary a olej a citrónovú kôru dáme do mixéra. Rozmixujeme na požadovanú konzistenciu. Ja mám radšej takú s kúskami olív. Dochutíme soľou (opatrne, olivy kapary sú už slané), čiernym korením a citrónovou šťavou.
















0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Používa službu Blogger.

© Fazuľky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena