Tekvicové brownies


Ak máte radi také "mokré" fudgy brownies, tieto tekvicové Vám budú určite chutiť.Cesto je pripravené podľa tohto receptu, tekvicová vrstva podľa tohto. Ako zvyčajne do cesta som dala menej cukru.

Tekvicové brownies

Suroviny:

Cesto:
  • 1 a 1/2 hrnčeka celozrnnej múky
  • 3/4 hnedého cukru 
  • 1/2 hrnčeka kakaa
  • 1/2 hrnčeka tekvicové alebo jablkové pyré (chcela som dať tekvicové, ale nemala som dosť)
  • 80 g horkej roztopenej čokolády (dala som 54%)
  • 1/2 hrnčeka oleja
  • vanilka
  • štipka soli
  • čokoládové kúsky (dala om, ale nabudúce vynechám)

Tekvicová vrstva:
  • 1 hrnček tekvicového pyré
  • 2 lyžice tapiokovej múky (alebo arrowroot, kukuričný škrob)
  • rastlinné mlieko
  • hnedý cukor
  • vanilka
  • škorica
  • sušený mletý zázvor
  • nové korenie

Postup:

Cesto:

Múku, cukor, kakao, vanilku a soľ premiešame. Pridáme pyré, olej a roztopenú čokoládu. Niekoľko lyžíc cesta si môžeme odobrať na "ozdobu". Ak chceme pridáme do cesta aj kúsky čokolády. Cesto uhladíme v malom pekáči alebo tortovej forme (vystlané papierom na pečenie).

Tekvicová vrstva:

Tekvicové pyré - ja som piekla tekvicu prekrojenú na polovicu (bez semienok) cca 40 minút. Potom som z nej vybrala dužinu a tú som ešte nechala cez gázu odkvapkávať, kým nebola dužinu hustá bez prebytočnej vody. Pripravené pyré som rozmixovala s tapiokovou múkou, mliekom podľa potreby, cukrom (oboje menej než v pôvodnom recepte) a koreninami podľa chuti. Tekvicový krém navrstvíme na cesto. Ak chceme, koláč ešte ozdobíme trochou cesta (treba ho trošku zriediť mliekom).

Pečieme v rúre vyhriatej na 180°C cca 25-30 minút. Po upečení necháme vychladnúť. Koláč musí ísť aj do chladničky stuhnúť. Navyše také mokré brownies mi najviac chutia úplne vychladené. Na fotke sú ešte stuhnuté, vychladené málo.. a naozaj boli lepšie neskôr.





2 komentárov:

  1. Skvelééééé, výbornéééééé, Ninka, včera som piekla a mňam veľkééééééééé :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To sa tesim Zuzana :) Dakujem, ze si napísala.

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.

© Fazuľky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena