Šošovicovo - hubové karbonátky so špenátom



Šošovicovo - hubové karbonátky
 so špenátom

Suroviny:
  •  1 hrnček zelenej šošovice (PUY)
  •  3 cibule
  •  petržlenová vňať
  •  2 a 1/4 hrnčeka vody
  •  3/4 hrnčeka vlašských orechov - nasekaných
  •  1/2 hrnčeka drvených ľanových semienok
  •  2 hrnčeky strúhanky
  •  3 lyžice lahôdkového droždia
  •  1 lyžička soli
  •  1/2 lyžičky čierneho korenia
  •  1/2 lyžičky sladká údenej papriky
  •  6 lyžíc oleja
  •  250 g čerstvých húb (dala som šampiňóny)
  •  120 g špenátu
  •  3 strúčiky cesnaku
  •  3 lyžice balzamikového octu
  •  2 lyžice dijónskej horčice

Postup: 

Najprv si pripravíme šošovicu, jednu cibuľu, jeden strúčik cesnaku a petržlenovú vňať.
Šošovicu prepláchneme, preložíme do hrnca, pridáme nakrájanú cibuľu, cesnak a petržlenovú vňať. Zalejeme vodou. Varme čiastočne zakryté, na mierom ohni cca 35 - 40 minút, kým šošovica nezmäkne a neodparí, neabsorbuje sa všetká voda.
Uvarenú šošovicu zmiešame s balzamikovým octom a horčicou. Roztlačíme ju vidličkou alebo drvičom na zemiaky. 

Vo väčšej mise zmiešame ľanové semienka, strúhanku a najemno nasekané (prípadne mleté) orechy. Pridáme lahôdkové droždie, papriku, soľ a čierne korenie. Odložíme bokom.
V panvici na 3 PL oleja opražíme zvyšnú nasekanú cibuľu a cesnak.Pridáme nadrobno nakrájané huby a spolu pražíme cca 10 minút.Na záver pridáme nasekaný špenát. Premiešame a po 1-2 minútach odstavíme.

Strúhankovo - orieškovú zmes, šošovicovú pastu a huby so špenátom zmiešame, pridáme 3 lyžice oleja a necháme v chladničke odstáť 30 minút. Potom tvarujeme karbonátky. Môžeme ich piecť v rúre, grilovať či vyprážať.
Ja som ich "grilovalana" na panvici cca 4 minúty z oboch strán.
Karbonátky sú vhodne do burgerov (pre mňa zatial najlepšie vegan burgery, aké som jedla), ale výborne chutia aj so zemiakmi či šalátom. 

Recept som našla tu.











6 komentárov:

  1. Ahoj, zirafninka, prosim, kolko asi vyslo burgerov z tejto davky? chystam sa varit pre vela ludi (40), tak aby som si to vedela vypocitat. Dakujem, julia (julica)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Julia. Mne ich vyslo 16.. Robila som trochu mensie. Takych klasickych 10cm by vraj malo vyjst 12ks. A vsetko najlepsie k zajtrajsim meninam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Takže urobila som ich asi sto, nezohnala som mleté ľanové semiačka, celé sa mi zomlieť nepodarilo... každý (rozumej 59 ks človečenstva) chválil :) Ďakujem ti za pomoc!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Julia dakujem :) velmi si ma potesila. A držali pokope aj bez ľanovych?

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No veru, bol to asi prejav dôvery voči tvojim receptom, keď som to robila na prvý raz a hneď tak zhurta - to ja rada :) Držali pokope dobre, s troškou obratnosti možno, ale pohoda. akurát neboli také tuhé, fašírkovité, skôr veľmi jemné, ja by som tú hmotu však jedla aj samu, mňam.

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.

© Fazuľky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena