Cícer s pečenou hlivou



Cícer s pečenou alebo grilovanou hlivou 

Suroviny:
  •  1 a 1/2 hrnčeka suchého cíceru (alebo 2 konzervy sterilizovaného)
  •  cibuľa (ja som dala 5 takých mini)
  •  3 strúčiky cesnaku
  •  4 paradajky
  •  350 ml zeleninového vývaru
  •   šafran
  •   paprika červená mletá
  •   soľ
  •   olej olivový
  •   hliva ustricová
  •   citrón
  •   koriander
  Postup:

Cícer si deň vopred namočíme. Na druhý deň ho uvaríme. Paradajky narežeme do kríža, sparíme, ošúpeme a nakrájame na kocky. Cibuľu a cesnak očistíme a nakrájame nadrobno.
Na oleji si speníme cibuľu. Pridáme cesnak a popražíme 2-3 minúty. Pridáme šafran. Mala by ho byť veľká štipka. V tom vrecúšku ho však bolo tak málo, že som "falšovala" a pridala som aj lístky nechtíka lekárskeho.
Do panvice pridáme paradajky a popražíme ďalších 5 minút. Potom pridáme lyžičku mletej papriky, soľ a premiešame. Zalejeme nesoleným vývarom z koreňovej zeleniny. Pridáme uvarený cícer. Prikryjeme pokrievkou a varíme na miernom ohni cca 10 minút. Ak treba, pár minút povaríme odokryte, aby sa omáčka zredukovala. Ja som varila len pod pokrievkou s malým otvorom, cez ktorý uniká para.
Pripravíme si hlivu. Mala som ustricovú aj kráľovskú. Hlivu rozoberieme na menšie kusy, nakrájame na plátky a pokvapkáme olejom (použila som olej ochutený cesnakom).
Na grilovacej panvici hlivu ugrilujeme z oboch strán. Ugrilovanú hlivu osolíme a pokvapkáme citrónovou šťavou. Podávame s cícerom, posypané koriandrovou vňaťou.

Inšpiroval ma tento recept.

 

Na tejto fotke je rychla, zimná verzia jedla pripravená s cícerom a paradajkami z konzervy. Hliva bola pečená v rúre pri vysokej teplote, solená až po upečení, aby ostala chrumkavejšia.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Používa službu Blogger.

© Fazuľky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena