Vanilková tofu zmrzlina s rumovými hrozienkami


Vanilková tofu zmrzlina s rumovými hrozienkami 
 
Suroviny:
  •  400 ml kokosového mlieka  (nad 70%)
  •  1 hrnček rastlinného mlieka
  •  300 g tofu hodvábne pevné
  •  1 vanilkový struk
  •  1/3 - 1/2 hrnčeka hnedého cukru
  •  1 hrnček sušených hrozienok
  •  1/2 hrnčeka rumu

Postup:

Deň vopred si niekoľkokrát umyjeme, prepláchneme hrozienka a namočíme ich v rume.

Vanilková tofu zmrzlina s rumovými hrozienkami (fotorecept) - obrázok 1

Vanilkový struk pozdĺžne prerežeme a vyberieme zrniečka. Struk aj zrniečka preložíme do hrnca, pridáme kokosové mlieko a na miernom ohni privedieme k varu.

Vanilková tofu zmrzlina s rumovými hrozienkami (fotorecept) - obrázok 2

Prisypeme cukor, dobre premiešame a minútu povaríme. Odstavíme , necháme vychladnúť a odložíme do chladničky (aj vanilkovo - kokosové mlieko je ideálne pripraviť deň vopred).

Vanilková tofu zmrzlina s rumovými hrozienkami (fotorecept) - obrázok 3

Na druhý deň si pripravíme rastlinné mlieko a tofu.

Vanilková tofu zmrzlina s rumovými hrozienkami (fotorecept) - obrázok 4

Preložíme ich do mixéra a rozmixujeme na hladký, riedky krém.

Vanilková tofu zmrzlina s rumovými hrozienkami (fotorecept) - obrázok 5

Ku krému prilievame studené vanilkovo - kokosové mlieko (struk vyberieme). Premiešame, prelejeme do zmrzlinovača a postupujeme podľa inštrukcii v návode prístroja.


Vanilková tofu zmrzlina s rumovými hrozienkami (fotorecept) - obrázok 6

Hrozienka precedíme a počas mrazenia - miešania zmrzliny prisypeme do nádoby zmrzlinovača.
Vanilková tofu zmrzlina s rumovými hrozienkami (fotorecept) - obrázok 7

Zmrzlina je najlepšia po ďalších 2 - 3 hodinách v mrazničke.

Vanilková tofu zmrzlina s rumovými hrozienkami (fotorecept) - obrázok 8

 




4 komentárov:

  1. Ahoj Ziraf Ninka! V prvom rade obrovska vdaka za uzasne a inspirujuce recepty :-) Tvoj blog sa mi fakt paci a kazdy den cekujem, co je nove. Chcela by som sa ta opytat na zmrzlinovac, kedze momentalne uvazujem nad jeho kupou, aky mas ty a ci si s nim spokojna. Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Karotka. Velmi pekne dakujem za pochvalu.Potesila si ma. A zmrzlinovac? ja mam taky ten co sam nemrazi. Teda nadobu naplnenu nejakou kvapalinou musis den vopred zamrazit v mraznicke. NMevyhoda je ze v mraznicke zabera miesto. Ak mas suflikovu mraznicku, tak nie kazda nadoba sa ti tam zmesti. Treba si to najprv premerat. Mam tento zmrzlinovac : http://www.pokorune.cz/auctions/zmrzlinovac-unold-48861-janosch-20623 Ja som take dieta, takze som si ho kupila hlavne kvoli tomu peknemu detskemu dizajnu. Ja som spokojna. Nemam rodinu (teda deti, manzela) a zmrzlinu robim viacmenej len pre seba, pripadne pre 2-3 ludi. Takze mne to staci. Ak by som uvazovala o robeni zmrzliny vo vacsom mnozstve, tak by som mozno uvazovala o stroji s vlastnym chladenim. Urcite je to iny level.Tie su vsak niekolkonasobne drahsie a aj trochu vacsie.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dharma initiative?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. isteze. najkvalitnejsie vyrobky priamo z ostrova :)

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.

© Fazuľky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena