Karfiolový steak a quinoa s jablkom, pórom a cuketou


Karfiolový steak a quinoa s jablkom, pórom a cuketou

Pripravené podľa receptu Dana Barbera

Suroviny:

Karfiolový steak:
  • 2 ks karfiol (mala som klasický a fialový)
  • olivový olej
  • soľ
  • čierne korenie
Quinoa:
  • hrnček quinoa
  • 1 a 1/2 hrnčeka zeleninového vývaru
  • 2 šalotky
  • 1 pór
  • 1 malé jablko
  • 2 strúčiky cesnaku
  • 1 malá cuketa
  • tymián
  • pažitka
  • soľ
  • 1 lyžica olivového oleja
Bazalkový olej:
  • 1 hrnček bazalkových listov
  • 1/2 hrnčeka oleja z hroznových jadierok

Postup:

Karfiolový steak :
Karfiol prerežeme v najširšej časti (zospodu tam musí byť hlúbik) tak, aby nám z každého karfiolu vznikli 2 steaky.  Zvyšné karfiolové ružičky odložíme bokom. Panvicu potrieme olivovým olejom a karfiolové steaky z oboch strán opečieme do zlatohneda. Posypeme soľou a čerstvo mletým čiernym korením.

Quinoa:
Na lyžici oleja opražíme quinou. Keď "pustí" orieškovú vôňu pridáme hrnček vývaru. Varíme kým sa takmer uplne neodparí. Prikrijeme a necháme stáť 15 minút. Občas prevzdušníme vidličkou.

Zvyšné ružičky z fialového karfiolu rozložíme na pekáč a v rúre vyhriatej na 220°C upečieme. Mám radšej chrumkavý - pečiem krátko a v závere rúru prepnem na horný gril.

Ružičky z bieleho karfiolu blanšírujeme 3 minúty vo vriacej vode a ihneď ich schladíme v ľadovej vode. rozložíme na pekáč a v chladnúcej rúre (alebo vyhriatej na 150°C) sušíme cca 10 minút.

V panvici opražíme nadrobno nakrájanú šalotku, pridáme nakrájanú bielu časť póru, nakrájané jablko a cesnak. Pridáme biele karfiolové ružičky, osolíme a pridáme čierne korenie.Odstavíme a rozmixujeme na pyré. V tomto recepte potrebujeme len pár lyžíc tohto pyré. Zvyšok môžete zamraziť a pridať do krémových polievok, ale ja som pyré zjedla hneď s pečenými zemiakmi.

V panvici teraz opražíme nakrájanú cuketu, pridáme quinou a zvyšný vývar. Na zahustenie pridáme karfiolové pyré (ja som dala 4 lyžice). Na záver pridáme tymián a pažitku.

Bazalkový olej:
Bazalku prelejeme vriacou vodou, schladíme v ľadovej a vysušíme. Rozmixujeme s olejom. Malo by sa to precediť cez vhodné plátno - ja som to nerobila.




4 komentárov:

  1. Tem steakk vyzera supis. To si niekedy urobim len pre seba.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vypadá bezvadně. Květák mám moc ráda. :P

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Takéto steaky môžem jesť každý deň!!! :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.

© Fazuľky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena