Opitý Františkán


400 g orechov, 300 g čokolády.... mám ešte niečo dodať? :))

V nedeľu ma prepadla chuť na klasický rez, zákusok. A TU na mňa pozeral nejaký opitý Františkán.

Tenšie cesto, veľa krému... tak vyzeral rez Františkán po veganizácii.


Opitý Františkán

Suroviny:

Cesto:
  • 1 a 1/2 hrnčeka polohrubej múky
  • 1/2 hrnčeka hnedého cukru
  • 1/2 lyžičky sódy bikarbóny
  • 1/2 lyžičky kypriaceho prášku
  • 5 lyžíc kakaa
  • štipka soli
  • vanilka (používam tú mletú v tmavej fľaštičke)
  • hrnček vody
  • 6 lyžíc oleja
  • 1 lyžička jablčného octu
  • kyslejší džem na potretie cesta 
 Orechová vrstva:
  • 400g vlašských orechov
  • 4-5 lyžíc hnedého cukru
  • cca 150 ml rumu (skontrolovať na barnivore)
 Čokoládový krém:
  • 300ml rastlinného mlieka
  • 40g (1 bal.) zlatého klasu
  • 200g horkej čokolády (použila som 53%, takže  do krému už nemusel žiaden ďalší cukor)
  • 125 g Alsanu alebo iného rastlinného tuku
 Čokoládová poleva
  • 100g horkej čokolády
  • 70ml rastlinnej smotany (na polevy sa mi najviac osvedčila sójová)

Postup:

Cesto:
Múku, cukor, soľ, vanilku, kakao, kypriaci prášok a sódu metličkou premiešame. Pridáme vodu, ocot a olej. Vymiešame hladké cesto. Vylejeme ho na plech (ja 40x25) a v rúre vyhriatej na 200°C pečieme cca 10 minút. Upečené cesto nechávam trochu vychladnúť a preklopím ho "dolu hlavou", pretože ta vrchná časť cesta je hladká a ja sa bojím, že by sa džem s krémom šmýkal. Otočené cesto ešte popichám vidličkou a natriem džemom.

Orechová vrstva:
Hnedý cukor som najprv trochu rozmixovala aby bol jemnejší a rozpustil sa. Mleté orechy, cukor a rum vymiešame. Cukor a rum pridávame podľa potreby. Mala by vzniknúť taka hustá pasta, ktorá po stlačení drží pokope. Navrstvíme ju na cesto s džemom a popritláčame.

Čokoládový krém:
Zlatý klas rozmiešame v studenom mlieku, privedieme k varu a uvaríme hustý puding. Odstavíme. Pridáme 200 g čokolády a miešame kým sa čokoláda nerozpustí. Necháme vychladnúť. Po vychladnutí vyšľaháme s Alsanom rovnakej teploty . Natrieme na orechovú vrstvu a zákusok odložíme do chladničky.

Poleva:
Smotanu zohrejeme. Odstavíme, keď sa na krajoch hrnca začnú tvoriť bublinky. Pridáme čokoládu a dohladka vymiešame. Polevu rozotrieme na zákusok.
Zákusok krájame dobre vychladený.









3 komentárov:

  1. Žirafninka, vďaka za úžasný recept, zákusok bol úplne brutálny a chutil aj nevegánom, z čoho mám veľkú radosť!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Karotka, to sa velmi velmi tesim. Ja som si myslela, ze taku kaloricku bombu ani nikto nevyskusa :)že take veci jem len ja :)
    Dakujem!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja sa priznam, ze mam velmi rada aj raw sladkosti, aj ovocie, ale vzdy som bola hrozne pazrava na zakusky. A to mi ostalo aj ako veganke :-D Takze ked vidim taketo zakusky, co nikdy nechybali na ziadnej rodinnej oslave alebo svadbe vo veganskej uprave, tak mi zasvietia oci a potom sa neviem dojest :-D

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.

© Fazuľky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena