Ružové koláčiky s kokosovou šľahačkou

 

Ružové koláčiky s kokosovou šľahačkou

Suroviny:  

Koláčiky:
  •  1/2 hrnčeka rastlinného jogurtu
  •  2/3 hrnčeka rastlinného mlieka
  •  1/3 hrnčeka oleja
  •  2 lyžice ružovej vody
  •  1/2 - 3/4 hrnčeka trstinového cukru
  •  1 hrnček a 2 lyžice hladkej múky
  •  2 lyžice kukuričného škrobu
  •  1/2 lyžičky sódy bikarbóny
  •   štipka soli
  •   štipka kardamónu
  •  1/3 hrnčeka pistácie(sekaných)
 
Kokosová šľahačka:

  •  400 ml kokosového mlieka z konzervy (nad 70%)
  •  1 lyžica ružovej vody
  •   trstinový cukor


Postup:

V mise zmiešame olej, ružovú vodu, cukor, rastlinnú náhradu mlieka a jogurtu. K vymiešaným surovinám postupne pridávame múku, kukuričný škrob, kardamón, sódu bikarbónu a soľ.Na záver do cesta primiešame nasucho zľahka opražené, sekané pistácie.Cesto rozdelíme do 12tich muffinkových formičiek.
Pečieme v rúre vyhriatej na 180°C. V pôvodnom recepte bola dĺžka pečenia 12 - 15 minút. Mojim koláčikom to trvalo dvojnásobný čas. Moja rúra ma však vlastné pravidlá :)
Preto odporúčam po15 minútach skontrolovať koláčiky klasickou metódou s drevenou paličkou.

Na kokosovú šľahačku potrebujeme kokosový krém, alebo aspoň 70% kokosové mlieko z konzervy. Konzervu necháme pred prípravou na chladnom mieste. Po otvorený lyžičkou vyberieme hustú časť. Vodu, ktorá je na dne konzervy nepoužijeme.
Ku kokosovému krému pridáme lyžicu ružovej vody a cukor. Najlepšie je začať jednou lyžicou, postupne pridať cukor podľa chuti. Aby bola farba "šľahačky" biela pridajte čo najsvetlejší cukor (môj bol taky svetlejší, trstinový). Všetko spolu metličkou premiešame a odložíme na 20 minút do chladničky. Potom hmotu šľahačom krátko prevzdušníme a ozdobíme ňou koláčiky. Ak chcem tuhšiu šľahačku, šľahám aj 6-7 minút. Tu som ale robila takú redšiu.

Na prilákanie dravcov som koláčiky ozdobila ružičkami vo farbe pražskej šunky :)  Ružičky sú z marcipánu, ktorý bol pripravený z mandli, surového práškového cukru (2:1) a ružovej vody. Na zafarbenie som použila červenú repu.

Recept na tieto koláčiky som nasla tu.










 

2 komentárov:

  1. Jéé, tie sú krásne, hoci nie som dravec, tie koláčiky ma prilákali svojou romanticko - nežnou vizážou :-)vyskúšam.

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.

© Fazuľky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena