Mrkvovo - orieškový dezert s Cointreau


Tortička je pripravená podľa tohto receptu. Ja som ju pripravovala v malej tortovej forme, preto som zmenila množstvo mrkvovej vrstvy na polovicu. Kešu vrstva bola v pôvodnom recepte s vodou a dezert sa musel trochu mraziť. Keďže v mojom mrazáku je miesto len na jeden prst (to keby som si náhodou odsekla prst), rozhodla som sa vodu v recepte úplne vynechať a dezert len chladiť. Fungovalo.

Mrkvovo - orieškový dezert s Cointreau


Suroviny na prípravu v malej forme (priemer18cm):

Mrkvová vrstva :
  • 1 a 1/4 hrnčeka strúhanej mrkvy (cca 3 stredne veľké, mladé mrkvy)
  • 1/2 hrnčeka vlašských orechov
  • 1/2 hrnčeka sušených datlí
  • 1/2 hrnčeka sušeného kokosu  (viac než v pôvodnom recepte)
  • škorica
  • soľ

Kešu vrstva:
  • 1 hrnček kešu
  • 3 - 4 lyžice agávového sirupu
  • 2 lyžice Cointreau (pomarančový likér)
  • šťava z polovice pomaranča, alebo citróna
  • soľ
  • 1/3 hrnčeka kokosového oleja (merané v tekutom stave)

  •  mleté pistácie na posypanie
  • ovocie na ozdobenie


Postup:

Kešu orechy si večer vopred namočíme v čistej vode.

Oriešky a datle rozmixujeme (tak, aby v hmote ostali aj kúsočky orechov). Pridáme kokos, trochu škorice, štipku soli a znova trochu mixujeme. Pridáme mrkvu a mixujeme, kým sa suroviny nespoja. Dno malej formy vyložíme papierom na pečenie. Najlepšia je taka tá zacvikávacia forma, do ktorej papier pricvikneme :) Do formy navrstvíme mrkvovo-orieškovú hmotu, uhladíme a odložíme do chladničky.
Mixér opláchneme a dáme doň kešu orechy, citrusovú šťavu, agávový sirup a štipku soli. Mixujeme na čo najjemnejšie. Krém treba častejšie zotrieť zo stien mixéra. Postupne pridáme kokosový olej a mixujeme úplne dohladka. Na záver primiešame Cointreau. Krém navrstvíme na mrkvovú vrstvu a odložme do chladničky ( ideálne aspoň na 6 hodín... ja som nechala celú noc).
Tortičku pred podávaním ozdobíme, uvoľníme z formy nožom a nakrájame.











 

3 komentárov:

  1. vyzera nadherne a urcite vyborne chuti :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vsetky suroviny doma mam, chyba mi akurat taka mala forma a liker. Inak by som hned "piekla" :) Ten kokosovy olej, to je 1/3 hrnceka, ze? Nejak to tam vypadlo. A chcem sa este spytat, aky objem ma tvoj mixer. Ja mam ponorny a ma aj nadobu na sekanie s podobnymi nozmi, ale je to male. Musim kupit nieco vacsie.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dakujem dievcata :) Liker tam byt vobec, ale vobec nemusi a formu mozes pouzit aj inu..v tom povodnom recepte bola hranata.. A aj hrniec by fungoval len ho vystlat papiernom a spravit aj papierove popruhy na vytiahnutie z formy...Ten mixer ma velikansku nadobu. Doma mrknem aky ma objem. Ale male mnozstva sa v tom nedaju zomliet. Mne zas chýba taky minimixer..A kokosovy olej opraveny. Dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.

© Fazuľky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena